Elämäni ensimmäinen uunissa paistettu juustokakku! Googlasin reseptejä ja päädyin lopulta Valion ohjeeseen - muokattuna tosin, sillä eihän mulla taaskaan ollut reseptin vaatimia aineksia.

Lupasin tehdä kakun sunnuntaiksi anopille, jonne me ja hänen tyttärensä mennään kahville. Näin minä muokkasin täytettä:

900 g Maitorahkaa, Mascarponejuustoa ja Philadelphia-tuorejuustoa
loraus sitruunamehua
2 1/2 dl sokeria
1 rkl vaniljasokeria
1 dl perunajauhoja
5 munaa
   

 

Maitorahkaa minulla oli hiukan purkin pohjalla, joten käytin senkin. Muut olin älynnyt ostaa aiemmin päivällä.

Minä lisäsin vielä pohjalle pakastevadelmia. Paistamisesta opin sen, että uunin pohjalle kannattaa laittaa pelti, koska vuoka voi vuotaa - minulla se vuosi!

IMG_0586-normal.jpg

IMG_0596-normal.jpgIMG_0597-normal.jpgIMG_0595-normal.jpg

Kakku oli ihanaa!