Kesän loputtua mosaiikkien teko hidastuu. Kotona pitäisi olla paikka, johon saisi levittää kaikki tarvikkeet ja antaa niiden olla myös esillä. Nyt ne pitää aina kasata pois, koska ruokapöytä on ainoa paikka, jossa voin mosaiikkejani tehdä.

Talveksi minulla on kuitenkin joukko tarvikkeita seuraavia töitä varten. Sydämen ja perhosen ostin muistaakseni Platagenista. Ne odottavat väri-inspiraatiota. Kiviä olen kerännyt metsästä sitä mukaa kun sopivia on löytynyt. Tämä on minusta ihan kalan muotoinen! Siihen olen ostanut jo mosaiikitkin. Saa vanhempi kala kaverin...

lokakuu1%20008-normal.jpg

lokakuu1%20010-normal.jpg

Sienikoiramme Melli sairastui sarkoomaan. Syöpä huomattiin helmikuussa ja se piti leikata heti. Kahdessa viikossa kasvain oli kuitenkin kiinnittynyt luuhun ja luultavasti levinnyt, joten hoitona olisi pitänyt amputoida koko takajalka. Siihen en suostunut. Onneksi, sillä nyt syöpäkasvain on kadonnut jäljettömiin! Melli on iloisempi ja touhukkaampi kuin koskaan. Silloin, kun patti oli vielä selvästi näkyvä ja tuntuva, löysin metsästä litteän kiven, jonka ajattelin tulevan Mellin hautakiveksi. Siihen se ei onneksi päädykään! En usko, että teen tähän mitään mosaiikkia; se on kaunis ihan itsenään. Minä näen siinä puun, joku näkee karhun tai hevosen pään. Näen minä siinä kamelinkin.

lokakuu1%20009-normal.jpg