Syyskuu1_2013%20017-normal.jpgSyyskuu1_2013%20016-normal.jpg

Liskot ovat ihania! Minulla on nilkassa tatuoitu vihreä lisko ja koti on pullollaan eri puolilta maailmaa ostettuja liskoja - keraamisia, metallisia, puisia.

Meillä kasvoi pihalla isohko kataja. Se kuitenkin päätettiin kaataa, kun lumikuorma painoi sen ihan hajalle. Mieheni teki minulle rungosta todella hienon liskon, joka vielä tuoksuikin hyvälle. Suru oli kova, kun Halla-koira, silloin vielä pentu, nappasi sen pöydältä (!!!) ja puri rikki. Vieläkin harmittaa, sekä minua että miestäni.

07102012228-normal.jpg15102012231-normal.jpg

Nyt minulla on odottamassa iso liskopohja, jonka väritystä vielä pähkäilen. Viime vuonna tein taas yhden kiven päälle liskon ihan vaan vapaalla kädellä. Silminä pyöreät peilit. Ne näyttävät hauskoilta; tuntuu kuin lisko katselisi touhujani.

Pöytälevyynkin olen tekemässä liskoa, mutta siitä tuonnempana...